بررسی گوشی iphone 11
نوشته شده توسط : رز علینژاد

بعد از شکست اپل با آیفون 5c در سال 2013 که اولین قدم آن ها برای تولید آیفون با قیمت پایین تر بود، تا سال گذشته یعنی 2018، این کمپانی علاقه ای به تولید گوشی هوشمند با قیمت متعادل تر نشان نداده بود. اما سال گذشته با تولید iPhone XR (بررسی) به عنوان نسخه ارزان تر iPhone Xs با نمایشگر و دوربین ضعیف تر، توانست موفقیت بزرگی در این زمینه به دست بیاورد؛ به طوری که iPhone XR نه تنها از بین 3 آیفون معرفی شده به پر فروش ترین آن ها تبدیل شد، بلکه به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های دنیا در روز های اخیر نیز شناخته می شود. از این رو اپل امسال هم روند مشابهی در پیش گرفته و در کنار دو آیفون قدرتمند یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، نسخه بهبود یافته iPhone XR را با نام آیفون 11 معرفی کرد.

آیفون 11 در مقایسه با نسل قبلی، به دوربین قدرتمند تری مجهز شده و تراشه آن نیز پیشرفته تر می باشد. همچنین این گوشی در زمینه باتری بهبود هایی به خود دیده و به گفته اپل، مقاومت بدنه آن بهتر شده است و مهمتر از تمامی این موارد، قیمت این محصول می باشد که در مقایسه با نسل قبلی، 50 دلار کمتر شده است. از این رو انتظار می رود تا موفقیت های iPhone XR برای iPhone 11 نیز تکرار شود و احتمالا این گوشی اولین گزینه ای خواهد بود که طرفداران آیفون به سمت آن می روند.

با این حال، هنوز هم آیفون 11 را نمی توان محصولی کامل دانست و این گوشی در مقایسه با رقبای هم رده ی خود، دارای کم و کاستی های خاص خود می باشد که در ادامه مقاله به توضیح مفصل آن ها خواهیم پرداخت. بنابراین اگر قصد خرید ایفون 11 را دارید با ما همراه باشید.

طراحی گوشی iphone 11

آیفون 11 ازنمای دور بسیار شبیه به آیفون PRO و ایفون PROMAX می باشد و همان دوربین مربعی را در پشت،گوشه سمت چپ بالا دارد و بدنه پشتی آن از جنس شیشه میباشد
آیفون 11 همانند سایر محصولات گرانقیمتش در تبلیغات بسیار عالی به نظر می رسد اما به اندازه مدلهای پرو زیبا نیست تنهاقسمتی که دارای شیشه مات است دوربین ان است و بجای قاب از جنس استیل استفاده شده همچنین اپل 11 دارای بدنه آلومینیومی با گوشه های مات می باشد
با اینحال ایفون 11 بسیار خوب به نظر می رسد وازنزدیک به سختی نسبت به مدلهای دیگر قابل تشخیص است و شما باید با مشخصات فنی گوشی های اپل آشنایی داشته باشید تا دریابید که ایفون 11 چه تفاوتی نسبت به 11pro دارد به عنوان مثال شما می توانید آیفون 11 را تا 30 دقیقه در عمق 2 متری رها کنید جایی که ایفون 11PRO را میتوانید به مدت 30 دقیقه در عمق 4 مترو فرو ببریید، ما مطمين نیستیم که با قراردادن گوشی در عمق های بیشتر چه اتفاقی برای دستگاه می افتد .
کیفیت صفحه نمایش
آیفون 11 دارای دوربین تله و صفحه نمایش بزرگتری نسبت به مدلهای گرانقیمت دیگر میباشد و جای نمایشگر OLED که دارای حداکثر روشنایی تا 1،200CD/m2و کنتراست کاملا عالی است دارای صفحه نمایش Ips است که می تواند در 625cd/m2 با نسبت کنتراست ادعا شده 1،400،1 به اوج خود برسد و با رنگ سنج X-rite ازمایش شده و مطابق ادعای اپل در 56/cd-m2 با نسبت کنتراست 1،400،1 به اوج خود رسیده ،و رنگهای فوق العاده دقیق برای استفاده در محیط های وب را تولید میکند.

نمایشگر

آیفون 11 نسبت به آیفون ایکس آر تغییراتی داشته ولی در زمینه نمایشگر این دستگاه فرقی با نمونه قبلی خود نمی‌کند. این گوشی از یک پنل 6.1 اینچی IPS LCD از نوع Liquid Retina بهره می‌برد که در بالای آن یک ناچ بزرگ به چشم می‌خورد و در هر اینچ آن 326 پیکسل وجود دارد.

رزولوشن واقعی صفحه نمایش این محصول اپل 1792*828 پیکسل است که نشان‌دهنده کیفیت مناسب تصاویر می‌باشد بنابراین از این نظر نه ضعیف است و نه قوی. مطمئناً هنگام مشاهده تصاویر و تماشای فیلم یا مطالعه متون، متوجه کیفیت قابل قبول این نمایشگر خواهید شد و چه‌بسا اصلاً به تراکم پیکسلی نسبتاً متوسط آن هم توجهی نکنید. البته توضیحاتی که دادیم تا زمانی پابرجا هستند که شما این دستگاه را در برابر مدل‌های پیشرفته‌ترش یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس قرار ندهید زیرا در آن شرایط خواهد بود که متوجه می‌شوید که رزولوشن این دستگاه چندان هم بالا نیست.

دیگر ویژگی که در آیفون 11 اثری از آن وجود ندارد، قابلیت پخش تصاویر و فیلم‌ها با کیفیت HDR و Dolby Vision می‌باشد. به نظر می‌رسد دلیل رخ دادن چنین اتفاقی این باشد که نشان دادن محتواها با کیفیت HDR نیازمند کنتراست بالاست که دست‌یابی به این مشخصه تنها در نمایشگرهای OLED امکان‌پذیر است و از آن جایی که پنل موجود در این گوشی از نوع LCD می‌باشد، نمی‌توانیم عکس‌ها و ویدیوها را با این کیفیت ببینیم.

بر خلاف وجود این ضعف نسبتاً مهم، ویژگی True Tone در اختیار کاربران قرار گرفته است. این قابلیت باعث می‌شود تعادل رنگ سفید با استفاده از سنسورهای نوری شش لایه‌ای برقرار گردد. به علاوه، الگوریتمی که چنین تعادلی به وجود می‌آورد، سبب خواهد شد تا قسمت‌های سفید یا خاکستری صفحه نمایش دقیق‌تر دیده شوند.

ضمن اینکه درست مانند سایر آیفون‌ها، تأخیر لمس آیفون 11 هم روی 120 هرتز تنظیم شده و نرخ بازسازی آن 60 هرتز است.

بر اساس ادعای اپل، نهایت روشنایی این گوشی به 625 نیت می‌رسد و نرخ کنتراست آن هم 1400:1 خواهد بود. در آزمایش‌های انجام شده، عدد به ثبت رسیده برای حداکثر روشنایی این دستگاه 644 و نرخ کنتراست نیز 1500:1 بود.

نمایشگر به کار رفته در آیفون 11 از دقت رنگ فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و تفاوت رنگی آن 1.1 می‌باشد ولی در حالت sRGB این رقم به 2.4 افزایش می‌یابد. آیفون 11 دارای توانایی پخش تصاویر با سیستم DCI-P3 است و زمانی که محتوایی این کیفیت را داشت، خودِ گوشی به صورت اتوماتیک سیستم پخش رنگ نامبرده را فعال خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت در مورد صفحه نمایش آیفون 11 این است که حتی اگر شما از حداقل میزان روشنایی یعنی به اندازه 2.3 نیت هم بهره ببرید، دقت رنگ هیچ تغییری نکرده و همان کیفیت بالای خودش را حفظ خواهد کرد.

دوربین

دوربین اولترا واید آیفون ۱۱ بدون شک جذابترین بخش این گوشی است. این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و دیافراگم f/2.4 دارد. همچنین دوربین اصلی نیز ۱۲ مگاپیکسلی است و دیافراگم f/1.8 دارد. OIS فقط به دوربین اصلی محدود میشود که البته دوربین اولترا واید نیز نیاز چندانی به آن ندارد.

به لطف وجود دوربین اولترا واید جدید و ویژگی Night Mode، رابط کاربری دوربین دستخوش تغییرات عمده ای شده است. در آیفون قبلی، بخش بالای اپلیکیشن دوربین شامل گزینه هایی نظیر تایمر دوربین، فیلترهای مختلف، فلش و … می شد. اما اکنون فقط شاهد حضور گزینه های Live Photos و فلش هستیم و سایر گزینه ها در یک نوار ابزار کشویی تعبیه شده اند. مورد دیگری که تغییر کرده است این است که هنگام که از دوربین معمولی استفاده می‌کنید، یک پیش نمایش از نمای تحت پوشش دوربین اولترا واید را در کناره های نمایشگر خواهید دید.

باتری و شارژدهی گوشی iphone 11

در این محصول اپل یک باتری 3110 میلی‌آمپری به کار رفته که در مقایسه با ظرفیت 2940 میلی‌آمپر بر ساعت آیفون ایکس آر شاهد افزایش ناچیزی هستیم. ضمن اینکه می‌توانیم ادعا کنیم که توان منبع نیروی این گوشی با باتری آیفون 11 پرو تقریباً برابری می‌کند. این دستگاه از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی خواهد کرد و کاربران می‌توانند آن را به وسیله شارژرهای Qi شارژ کنند. به علاوه، به خاطر بهره‌مندی از فناوری USB Power Delivery می‌توانیم شارژر سریع 18 واتی را به آن وصل و باتری‌اش را شارژ نماییم هرچند همراه با گوشی یک شارژر 5 واتی به فروش می‌رسد.

 

متأسفانه به خاطر اینکه اپل شارژر سریع 18 واتی را همراه با این محصولش به فروش نمی‌رساند، باید حداقل 4 ساعت صبر کنید تا منبع نیروی آیفون 11 پر شود. ضمناً، در عرض 30 دقیقه تنها 18 درصد باتری شارژ می‌گردد اما چنان‌چه شارژر سریع 18 واتی ساخت اپل یا دیگر شرکت‌ها را خریداری کردید، می‌توانید در مدت نیم ساعت، باتری آیفون 11 را به میزان 55 درصد پر کنید.

با توجه به آزمایش‌های تخصصی انجام شده، باتری آیفون 11 عملکرد خوبی از خود به جا می‌گذارد. در صورتی که با این گوشی صحبت یا وبگردی کردید و یا فیلم دیدید، منبع نیروی آن به ترتیب به میزان 18، 15 ساعت و نیم و 18 ساعت و نیم دوام خواهد آورد. ضمن اینکه چنان‌چه این دستگاه را در حالت استندبای قرار دادید، به مدت 94 ساعت روشن خواهد ماند تا نسبت به دوام 76 ساعتی آیفون ایکس آر و 86 ساعتی آیفون 11 پرو عملکرد بهتری از خود به ثبت برساند.

کلام آخر

گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم و شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند؛ اما متاسفانه اپل بر خلاف آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه قرار نداده است. همین موضوع باعث می شود که شارژ کامل iPhone 11 با شارژر 5 واتی قرار گرفته در داخل جعبه، بیشتر از 3.5 ساعت زمان نیاز داشته باشد که در مقایسه با سایر رقبای همرده، رقمی ناامید کننده به شمار می آید. برای خرید گوشی ایفون کلیک کنید.

 

 





:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون 11 , خرید ایفون 11 , قیمت ایفون 11 , مشخصات ایفون 11 , نقد و بررسی ایفون 11 ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: